vrijdag 26 mei 2017

Warm en eindeloze vlaktes

Eerliijk zeggen wie dacht er nou echt dat we te moe voor het blog hadden.
Had ik jullie tuk 😂.

Het was echt warm vandaag.
Toen ik een thermometer zag rond 14.00 was het 24 graden.
Gelukkig staat er altijd wind hier in het noorden.
En dat mag ook wel want je kan hier erg ver kijken.
Onder weg ver wend door de Friesen op Dropjes Water en Chips.
En ik houd helemaal niet van Dropjes .
Maar ben altijd even enthousiast en neem het aan.
Om de hoek gaat het niet in de struiken denken jullie nee in mijn tasje.
En dan geef ik het weer aan lieve kindjes.😊
Eindeloze vlaktes.
Wat is het hier uitgestrekt allemaal gras .
Zo ver het oog reikt.
Wat daar dan weer leuk van is kan je zien waar je heen gaat.
Op 15 KM afstand zie je de watertoren van Dokkum al.
En een is een half uur later niet veel kleiner geworden .
En na een uur lijkt het dat hij nog niet kleiner is geworden.
Dus de pet diep in de ogen en vlak voor je kijken.
Maar dat help blijkt ook niet echt.
Want we lopen langs de Dokkemr Ee.
En die is heel lang eigenlijk heeeel erg lang.
Maar het geeft niet want je komt dichter bij.
Maar O O wat waren we het weer zat rond de veertig KM.
Eenmaal in Dokkum heb ik dat heel hard geroepen in een straatje.
Dacht dat we alleen waren maar er was nog een echtpaar.
Die moesten heel erg lachen.

Of ik iets herkende van Dokkum uit de winter na '97 .
Nee echt niet dacht dat het haventje (waar ik toen even heb gerust) veel groter was.
Deed wel wat als ik daar sta.

Morgen de satestieken.

Slaap lekker.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten