zondag 18 september 2016

Het Paard

we lopen langs veel weilanden met paarden.
Er staan er bij boerderijen op stukje land.
Gras staat daar dan vaak niet meer.
Ook zo bij dit paard.
Vaak zoek ik dan kontact met de paarden.
Die aandacht vinden ze leuk, sommige ook niet hoor.
Maar dit paard had me in de smiezen, zijn oren rechtop, ik had zijn volle aandacht.
Waarom dacht ik nog en begon wat tegen hem te praten.
Het paard liep naar het hek, nog steeds oren omhoog en ik maar praten.
Het paard werd steeds enthousiaster zijn hoofd op en neer en door zijn stukje land draven.
Hij maakte er geen geluid bij.
Maar enthousiast was het wel.
Ik denk dat hij voor het eerst een tweebenig beest met een kar achter zich aan zag lopen.
En dat wel een goed idee vond.
Weten die ook eens wat het is om met een kar achter zich aan te lopen .
Dat zal ze leren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten