dinsdag 19 juni 2018

19 juni

De zon scheen om 5.00 uur door het slaapkamerraam, de vogeltjes floten en ik had zin om op te staan maar dan zou ik drie anderen wakker maken.
Lekker warm in mijn slaapzak doezelde ik nog even verder om een uur later dan toch op te staan.
Het was nog steeds behagelijk in de hut, Luc vertelde dat hij er voor het slapen gaan nog hout in had gedaan.
De 6 eieren hadden de tocht van gisteren overleefd, we kookten er vier , voor elk van ons een, en bakten een omelet om op ons brood te doen voor tussen de middag.
Om 8.30 uur stonden we buiten, het was prima wandelweer: blauw met wat wolken.
Het grootste deel van de dag liepen we door het bos, zelfs een stuk ooerbos waar het zo donker was dat foto’s maken geen zin had.
Met flitser werd het een soort disco-bos, afgrijselijk, dus maar niet gedaan.
De ochtend liepen we grotendeels berg op, er kwam geen eind aan.
Over allerlei kronkelpaadjes met boomwortels, stenen en af en toe het zompige geluid van onze schoenen als we over natte stukken mos liepen of een stroompje moesten oversteken wat eigenlijk nèt even te breed was.
Onze schoenen hebben heel wat water getrotseerd vandaag.
Bij een grote boerderij op de top van een berg, Søndre Spitalen, maakten we in de herberg een lekker bakkie koffie en een stuk chocola wat ik nog van thuis onder in mijn rugzak vond -:)
We naderden het oerbos, Romsæterberget, waar bomen staan van wel een meter doorsnee.
We hebben ze niet gezien, het was er veel te donker maar op elke folder worden ze genoemd.
Rond 13.30 uur kwamen we uit het bos en zagen we het meer Mjøsa voor ons liggen.
Enorm groot als je het zo van boven zag.
Gisteren hadden we in Eidsvol de zuidelijke oever gezien en pas over 6 dagen komen we bij de noord oever in Lillehammer.
Via het asfalt liepen we naar beneden en na een paar afslagen liepen we recht op de camping af.
We hebben een huisje met uitzicht op het water, helemaal geweldig.


3 opmerkingen: