vrijdag 12 juli 2019

12 juli Moan - Skalstugan : 16.4 km.




Begin doorgestuurd bericht:
Van: Christien Carpaij <christien21@hotmail.com>
Datum: 12 juli 2019 om 17:43:35 CEST
Aan: Christien Carpay <christiencm@gmail.com>
Onderwerp: 12 juli Moan - Skalstuga : 16.4km
Hallo allemaal .
Vandaag konden we de afstand met gemak aan na 15 dagen onderweg te zijn.
Ook vandaag allemaal asfalt maar wel drie sterren schoonheid.
Over de afstand hoefden we ons niet druk te maken.
Viertien kilometer daar draaien wij onze hand niet meer voor om.
Het is echt een mooi stukje naar Skalstuga.
Mooi moerasgebied waar we tussendoor liepen.
Af en toe een oude brug over dat is dan wel weer jammer al je er overheen loopt .
Dan een kleinstukje terug en foto’s maken.
Langs het meer gezeten om koffie te maken .
Helaas geen lekkere chocoladetaartjes meer.
Om twee uur op de plaats van bestemming.
Een vakantie accommodatie van een Zweedse bank, een oud jachtslot.
De werknemers mogen hier vakantie vieren en als een kamer leeg staat mogen anderen er gebruik van maken.
Dan krijg je wel het kleinste kamertje.
De douche naast onze kamer is prima maar beneden is het een veredelde klerenkast.
Met moeite heb ik mijn kleding droog gehouden.
Alles is nog in oude stijl het is een echt jachtslot.
Het is van alle gemakken voorzien .
Weer een hoop ideeën opgedaan voor de stukken gewei die ik gisteren heb gevonden.
En een kompleet gewei .
Bij ons onderkomen van gisteren was de plek waar de rendieren tussen kerst en oud en nieuw bij een worden gedreven.
En de jonge dieren het kenmerk van de eigenaar krijgen.
Daar lagen veel kleine stukjes en een gewei dat compleet is.
Die wil ik toch wel graag mee hebben.
En dat gaat lukken.
Er werd me wel te verstaan gegeven dat dit echt het laatste is wat mee kan.
Die conclusie had ik zelf ook al genomen.
Of er moet geruild worden. 😉
Dit verhaal schrijf ik in de grote kamer van het jachtslot.
Hier hangen een aantal geprepareerde koppen van Elanden.
Ik wist niet dat die zo groot waren.
Enorm niet normaal wat een oerdieren.
Ze lopen zo grappig een beetje als een kameel.
Om 18.00 uur gaan we aan tafel .
We zitten met onbekenden aan tafel ben benieuwd .

Tot de volgende keer lieve Blogspot volgers jullie verslaggever ter plekke.
Siebren

2 opmerkingen:

  1. Alweer ruim 2 weken onderweg ! Wat een mooie verhalen en foto's weer,echt genieten !
    Blijf wandelen en schrijven.
    groet Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hehe eindelijk een keer een makkelijk dagje. heerlijk. ja elanden zijn ook oerrrrbeesten net als wisenten. machtig groot en reuze sterk. gelukkig zijn ze in de eetzaal lekker rustig :)

    BeantwoordenVerwijderen